donderdag 7 januari 2010

#5 De geneugten van RSS

Wie weet, misschien wordt het ooit nog iets tussen mij en RSS. Zojuist checkte ik het tabblad 'digitale geschiedenis' van mijn netvibesaccount. En laat daar nou een heel aardige nieuwe feed tussen zitten van het Canadese ActiveHistory: Live Blogging History, Accessible and Creative. Waar het over gaat? In één zin: bloggen over geschiedenis in de trant van de televisieserie 24 - je weet wel, die serie waarin je letterlijk van uur tot uur kan volgen hoe Kiefer Sutherland de wereld van een gewisse ondergang redt.

2 opmerkingen:

23 Dingen zei

Kijk, je begint vangsten te krijgen. Hen je een paar ego-feeds uitgezet bij Google Blogsearch? Misschien leuk om die ook nog te vermelden, voor de cleega's...

ArtsgnoJ zei

Nee, deze vangst is een feed van een blog die ik heb gevonden bij m'n zoektocht naar historici op het web. Een ego feed zal ik ook nog eens proberen.