woensdag 24 maart 2010

#15 Ongelovige twitteraar, nog altijd

Na het vermeende succes van mijn tweet over onze oorlogsfoto's op Flickr, dacht ik even dat ik mijn bekering een feit was. Maar m'n geloof bleek toch niet vast genoeg. Inmiddels hel ik namelijk al weer over naar de theorie dat het AD door de Stadskrant is geattendeerd op onze Flickraccount.

Het is niet dat ik niet in Twitter wil geloven. Dat wil ik wel. Het is tenslotte een heerlijk efficiënt communicatiemiddel. Honderveertig tekens en klaar ben je. Wat wil je nog meer? Maar telkens zijn er weer die twijfels: welke garantie is er dat ons bericht wordt opgepikt uit die voortdurende en eindeloze stroom tweets. En bereik je er dan ook de mensen mee die je wil bereiken? Ik weet het niet. Wat mij betreft moet het bewijs nog geleverd worden

Over het persoonlijk gebruik van Twitter kan ik kort zijn: dat vind ik he-le-maal niks. Twitter is letterlijk en figuurlijk small talk en daar heb ik absoluut geen talent voor. Elke keer als ik inlog word ik overvallen door een acuut writer's block. Daarom heb ik mijn eigen account vorige week opgedoekt, zonder ook maar één tweet geschreven te hebben.

4 opmerkingen:

23 Dingen zei

Hahaha, je bent me er ook een ;-) Dus je vermoedt dat het Twittersucces helemaal niet als zodanig aangemerkt kan worden, maar een doodgewoon annonce in de Stadskrant? Enige manier om erachter te komen, is om de AD journalist te bevragen. Is op zich ook al interessant!

ArtsgnoJ zei

Dat is nu precies het punt. Welke AD-journalist? Voor zover wij hebben kunnen nagaan zitten er geen AD-journalisten onder onze volgers.

Overigens hebben we donderdag een handjevol foto's van de Euromast op Flickr gezet. Daar hebben we tweet aan gewijd en een berichtje op onze website gezet. Dat heeft ons die dag 894 views en 16 comments opgeleverd. Als we weer zoiets doen, zullen we alleen een tweet plaatsen. Kijken wat dat oplevert

23 Dingen zei

Kijk toch aan! leuk dat je dat precies bij kunt houden. Wat wordt de volgende mogelijkheid om iets met foto's te doen?
Het bericht kan natuurlijk ook via een retweet bij de redactie zijn gekomen. Heb je dat in de gaten gehad, dat je werd geretweet?
Gebruiken jullie een Twitter client?
Zelf gebruik ik Twhirl, naar tevredenheid, vanwege de mogelijkheid van zoekalerts.

ArtsgnoJ zei

De volgende Flickr-actie staat gepland voor begin mei - n.a.v. de 40ste verjaardag van de door Feyenoord gewonnen Europa Cup-finale, geloof ik. Op Flickr hebben we een pro-account en dan kun je bezoekstatistieken opvragen. Heel nuttig.
Het fenomeen Twitter clients was ons niet bekend. Hoogste tijd ons daar eens wat meer in te verdiepen. Seesmic web wordt ook veel gebruikt, lees ik.